Foto ar cilvēku, kas velk ko ārā no maisa un fona ir vairākas kastes, saņemtie sūtījumi no intereneta mājas lapām

Līdz ar tiešsaistes tirdzniecības apjoma pieaugumu arvien pieaug ārvalstu komersantu skaits, kas neapzinās savus pienākumus saistībā ar ražotāja paplašināto atbildību, laižot preces tirgū Eiropas Savienības valstīs.

  • Ražotāja paplašinātā atbildība ir Eiropas Savienības normatīvajos aktos balstīta pieeja atkritumu apsaimniekošanas darbību finansēšanai. Tā paredz, ka uzņēmumiem jāuzņemas atbildība par to tirgū laisto produktu radīto atkritumu savākšanu un pārstrādi. Šis pienākums attiecas arī uz tiešsaistes pārdevējiem, neatkarīgi no to atrašanās vietas.
  • Pieaugot tiešsaistes pārdošanas popularitātei, palielinās bažas, ka ārvalstu pārdevēji neapzinās vai nepilda savas saistības atkritumu apsaimniekošanas jomā.

Ziemeļvalstis un Baltijas valstis kopīgi izveidojušas tīmekļa vietni un rīko vebināru tiešsaistes tirgotājiem, lai palīdzētu uzņēmumiem labāk izprast šos noteikumus. Šīs iniciatīvas mērķis ir sasniegt uzņēmumus, uz kuriem prasības attiecas, un sniegt informāciju par ražotāja paplašinātās atbildības darbības principiem.

Uzzini vairāk par ražotāju paplašinātās atbildības principiem un pienākumiem, kas jāievēro, laižot preces tirgū Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs, apmeklējot tīmekļa vietni www.epr-nordicbaltic.com vai piedaloties informatīvajā vebinārā “Ražotāja paplašinātā atbildība tiešsaistes tirdzniecībā” 3. decembrī plkst. 10:00 (pēc Latvijas laika) tiešsaistes platformā Microsoft Teams. Vebinārā eksperti no Ziemeļvalstīm un Baltijas valstīm skaidros galvenos noteikumus, aktualitātes Eiropas Savienības normatīvajā regulējumā, kā arī sniegs  praktiskus padomus uzņēmumiem, tai skaitā norādot uz biežāk konstatētajiem pārkāpumiem.

Saistītas tēmas

kampaņa RAS zināšanas