Valsts vides dienests (VVD) atgādina, ka atkritumu apsaimniekotāja pienākums ir trīs nedēļas pirms finanšu nodrošinājuma (bankas garantijas vai apdrošināšanas polises) termiņa beigām iesniegt VVD finanšu nodrošinājuma pagarinājumu uz nākamo periodu. Ja finanšu nodrošinājums nav iesniegts, atkritumu apsaimniekošanas atļaujas darbība ir apturēta un atkritumu apsaimniekotājs nevar veikt atkritumu apsaimniekošanas darbību līdz attiecīga finanšu nodrošinājuma iesniegšanai VVD. Par savas atļaujas statusu varat pārliecināties VVD publisko datu reģistru vietnē http://registri.vvd.gov.lv/

Gadījumā, ja atkritumu apsaimniekotājs neplāno turpināt darbību, lūdzam par to informēt VVD un nodrošināt teritorijas sakārtošanu un atkritumu nodošanu atkritumu apsaimniekotājam, kuram ir atbilstoša, spēkā esoša atļauja.

Atgādinām, ja atkritumu apsaimniekotājam ir izsniegtas vairākas atkritumu apsaimniekošanas, pārstrādes vai reģenerācijas darbību atļaujas, tas var iesniegt VVD vienu finanšu nodrošinājumu par to atļauju, kurā ir norādīts lielākais sadzīves vai bīstamo atkritumu apjoms.

Finanšu nodrošinājuma apmērs un dokumentu paraugi noteikti Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumos Nr. 2 “Finanšu nodrošinājuma piemērošanas kārtība atkritumu apsaimniekošanas darbībām”.

Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar Jūsu reģionālo vides pārvaldi.