Statuss:
Noslēdzies

foto

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA PAR PROJEKTU

2018.gada 03.aprīlī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk- CFLA) un Valsts vides dienests (turpmāk- VVD) noslēdza vienošanās par Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/022 “Valsts vides dienesta Informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” (turpmākProjekts) īstenošanu. Projekts tiks realizēts saskaņā ar Ministru kabineta (turpmāk — MK) 2015.gada 17.novembra noteikumu Nr. 653 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prasībām.

Valsts vides dienesta (turpmāk – VVD) īstenojamā projekta virsmērķis ir veicināt darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" definēto rezultātu rādītāju sasniegšanu.

Projekta ietvaros plānots veikt VVD informācijas sistēmas “TULPE” (turpmāk – IS “TULPE”) pilnveidi, tādejādi nodrošinot:

  • - lietotājiem draudzīgus publiskos pakalpojumus; - publiskā sektora darbības efektivitāti;
  • - publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību.

Ir plānots veicināt procesu caurskatāmību un sadarbības spēju, nodrošinot valsts informācijas sistēmās esošo datu izmantošanu citās valsts un pašvaldību iestādēs, nepieprasot datu subjektiem iesniegt tos atkārtoti, kā arī nodrošināt valsts informācijas sistēmās uzkrājamo datu nodošanu pašvaldībām. Tādējādi tiks radīti priekšnosacījumi publiskās pārvaldes rīcībā esošās informācijas izmantošanai ārpus publiskā sektora, piemēram, lai nodrošinātu tās izmantošanu uzņēmējdarbības vai datu analīzes mērķiem.

Projekta mērķis ir pilnveidot VVD IS “TULPE” funkcionalitāti (veikt sniegto pakalpojumu modernizāciju) un lietojamību, kas:

M1. Attīstītu e-pakalpojumu risinājumus un to pieejamību klientiem draudzīgā vidē;

M2. Optimizētu esošos darbības procesus, izveidojot efektīvus un modernus risinājumus;

M3. Mazinātu slogu VVD darbiniekiem un uzlabotu kopējo VVD darbības efektivitāti, uzlabojot informācijas apmaiņas un datu apstrādes iespējas.

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 400 000,00 EUR. Projekts tiks īstenots piesaistot publisko finansējumu, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu – 85% jeb 340 000,00 EUR apmērā un valsts budžeta finansējumu- 15% jeb 60 000,00 EUR apmērā. Projekta ieviešanas termiņš- 30 mēneši.

Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/032 “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide”

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA IEVIEŠANAS GAITU (uz 10.09.2018)

Lai īstenotu projektu “Valsts vides dienesta informatīvās sistēmas “TULPE” pilnveide”, Valsts vides dienests (turpmāk- VVD) 2018.gada 16.aprīlī izsludināja iepirkuma procedūru Nr. VVD/2018/12/CS/ERAF. Iepirkums tika izsludināts un piedāvājumi iesniegti izmantojot EIS sistēmu un tam bija piemērotas zaļā iepirkuma komponentes. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš bija 10.06.2018. Tika saņemts viens piedāvājums no SIA DATAKOM.

2018.gada 30.jūlijā starp VVD un SIA DATAKOM tika noslēgts pakalpojuma līgums Nr. VVD/2018/12/CS/KF. Līgumcena, par kādu tika noslēgts līgums, bez pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) ir EUR 282880, līguma summa ieskaitot PVN ir EUR 342284,80. Līguma izpildes termiņš - 2020.gada 31.marts.

2018.gada 16.augustā notika pirmā projekta ieviešanas sapulce. Sapulcē piedalījās VVD speciālisti, Projekta vadītāja vietnieks, SIA DATAKOM pārstāvji un VARAM pārstāvji. Tika apspriesta projekta ieviešanas gaita, noteikta projekta aktivitāšu prioritārā secība, pakalpojuma apmaksas kārtība. VARAM pārstāvji informēja par projekta īstenošanas novērtējuma kārtību.

Šajā periodā, paralēli projekta ieviešanas aktivitātēm, ir veikta projekta izpildes plāna aktualizācija, izstrādāta un iesniegta VARAM projekta īstenošanas novērtējuma kārtība, ir noteiktas projekta aktivitāšu ieviešanas vienības un atbildīgās personas par konkrēto projekta aktivitāti, ir uzrunātas visas institūcijas par personu, kuras ir jāiekļauj projekta uzraudzības padomē, nominēšanu, uzsākta sadarbības līguma ar VRAA sagatavošana, notiek projekta ieviešanas sapulces.

Projekta ietvaros tiks veiktas šādas galvenās darbības:

1. Esošo e-pakalpojumu pilnveidošana;

2. Jaunu e-pakalpojumu izveidošana;

3. Dokumentu vadības sistēmas pilnveidošana un funkcionalitātes uzlabošana;

4. Datubāzes pilnveidošana un funkcionalitātes uzlabošana;

5. Valsts vides dienesta tīmekļa vietnes pilnveidošana.

Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/032 “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide”

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA IEVIEŠANAS GAITU (uz 12.01.2019)

Pārskata periodā Valsts vides dienests ir uzsācis projektā “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” (turpmāk Projekts) iekļauto uzdevumu izpildi.

Lai sasniegtu projekta virsmērķi, kurš ir definēts Ministru kabineta 2015.gada 17.novembra noteikumos Nr. 653 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un investīciju projektā izvirzītos mērķi un rezultātus, tika noteikti sekojoši uzdevumi:

1. E-pakalpojuma “A/B kategorijas atļaujas iesniegums” formas būtiska pilnveide;

2. Uzlabojumi VVD tīmekļa vietnē: A/B atļaujas;

3. E-formas ieviešana;

4. Uzlabojumi VVD tīmekļa vietnē: datu vizualizācija kartēs;

5. Jauna e-pakalpojuma ieviešana “Dabas resursu lietošanas atļaujas”;

6. Jauna e-pakalpojuma ieviešana “DRN objektu apsaimniekošana” ;

7. Jauna e-pakalpojuma ieviešana “Atkritumu starpnieku reģistrācija”;

8. E-pakalpojuma “Atkritumu apsaimniekošanas atļauja” iesnieguma formas būtiska pilnveide;

9. Atlases kritēriju / meklēšanas sistēmas uzlabošana (atkritumu jomā);

10. Kalkulators dabas resursu nodokļa (DRN) aprēķināšanai;

11. Atvērto datu publicēšana;

12. CRM pilnveidošana: operatora (klienta) lieta;

13. Jauna DVS rīka ieviešana: darbinieka lieta;

14. Reģistra izveide VVD tīmekļa vietnē Licences darbībām ar aukstuma aģentiem;

15. Reģistra izveide VVD tīmekļa vietnē: Zemes dzīļu izmantošanas licences;

16. Reģistra “Lēmumi par IVN piemērošanu” izveide VVD tīmekļa vietnē un epakalpojuma un "Iesniegums ietekmes uz vidi sākotnējam izvērtējumam" pilnveide;

17. Starpiestāžu dokumentu apmaiņas funkcijas (DIV) un e-adreses ieviešana;

18. Sasaiste ar Iedzīvotāju reģistru informācijas automatizētai saņemšanai;

19. Maksājumu sistēmas moduļa integrēšana e-pakalpojumos.

Uzdevumu izpildes secīgums un to ieviešanas termiņi notiek saskaņā ar projekta ieviešanas plāna aktuālo versiju.

 

Šajā periodā ir veikta izstrāde, testēšana un sagatavotas izvietošanai uz VVD IS TULPE darba platformas sekojošas funkcijas/uzdevumi:

1. 17.uzdevums - Starpiestāžu dokumentu apmaiņas funkcijas (DIV) un e-adreses ieviešana;

2. 14.uzdevums - Reģistra izveide VVD tīmekļa vietnē Licences darbībām ar aukstuma aģentiem.

Pārskata periodā, atbilstoši 2015. gada 17. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 653 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 46.punkta prasībām tika izveidota projekta uzraudzības padome, kurā ir iekļauti Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas, Latvijas pašvaldību savienības, Valsts reģionālās attīstības aģentūras, Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un Valsts vides dienesta pārstāvji. Projekta uzraudzības padome ir atbildīga par projekta rezultātiem, tā uzrauga projekta aktivitāšu īstenošanu un projekta rezultātu atbilstību galalietotāju un sadarbības partneru vajadzībām, kā arī apstiprina ārēju faktoru ietekmē radušos izmaiņu nepieciešamību projektā.

Ir noslēgts Sadarbības līgums ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras, kas ir Projekta Sadarbības partneris. Šajā līgumā ir noteikti sadarbības nosacījumi starp Valsts vides dienestu un Sadarbības partneri Projekta ietvaros ar mērķi īstenot Projektu līdz tā ieviešanas brīdim un Projekta ietvaros sasniegto rezultātu uzturēšanu un saglabāšanu.

Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/032 “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide”

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA IEVIEŠANAS GAITU (uz 28.06.2019)

Projekta “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” (turpmāk Projekts) ieviešana notiek saskaņā ar projekta darbu izpildes plānu. 28.jūnijā tika piegādes iesniegšana sekojošām aktivitātēm/uzdevumiem

16. uzdevums “Reģistra “Lēmumi par IVN piemērošanu” izveide VVD tīmekļa vietnē un epakalpojuma un "Iesniegums ietekmes uz vidi sākotnējam izvērtējumam" pilnveide”;

7.uzdevums “Jauna e-pakalpojuma ieviešana “Atkritumu starpnieku reģistrācija””; 8.uzdevums “E-pakalpojuma “Atkritumu apsaimniekošanas atļauja” iesnieguma formas būtiska pilnveide”;

9.uzdevums “Atlases kritēriju / meklēšanas sistēmas uzlabošana (atkritumu jomā)”;

1.uzdevums “E-pakalpojuma “A/B kategorijas atļaujas iesniegums” formas būtiska pilnveide”;

2.uzdevums “Uzlabojumi VVD tīmekļa vietnē: A/B atļaujas”;

4.uzdevums “Uzlabojumi VVD tīmekļa vietnē: datu vizualizācija kartēs”.

Pēc piegāžu saņemšanas, VVD darbinieki ir uzsākuši šo funkciju testēšanu un kļūdu noteikšanu, lai tās varētu laicīgi novērts un iepriekš minētos uzdevumus izvietot produkcijas vidē.

Atskaites periodā – 13.05.2019 notika projekta uzraudzības padomes (turpmāk PUP), kura tika izveidota atbilstoši 2015. gada 17. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 653 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 46.punkta prasībām, sēde. Projekta vadība prezentēja Projektu, informēja par jau paveikto. Izpildi prezentēja arī pakalpojuma sniedzējs – SIA DATAKOM. Tika sniegtas atbildes uz PUP locekļu jautājumiem. Tika sagatavoti un iesniegti Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (turpmāk VARAM) un Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk CFLA) akcepta saņemšanai grozījumi Projektā. Ierosinātajiem grozījumiem/izmaiņām nav ietekmes uz projektā izvirzīto mērķi, tiem nav ietekmes arī uz projekta rezultātiem un iznākuma rādītajiem. Gan VARAM, gan CFLA iesniegtos grozījumus akceptēja. Veikto grozījumu rezultātā tika noteikts projekta ieviešanas termiņš – 36 mēneši un veikta 18. uzdevuma “Sasaiste ar Iedzīvotāju reģistru informācijas automatizētai saņemšanai” nomaiņa ar “Sasaiste ar Uzņēmuma reģistru informācijas automatizētai saņemšanai”.

Šīs izmaiņas bija nepieciešamas, jo VVD saņēma Uzņēmumu reģistra (turpmāk – UR) vēstuli Nr. 2-3n/3880 no 13.03.2019 “Par Uzņēmumu reģistra informācijas saņemšanu elektroniski turpmāk”, kurā ir norādīts, ka “… Iestādei jāveic savas tehniskās infrastruktūras pielāgojumi… ” un “…tiek plānots nodot ekspluatācijā jaunā Savietotāja (VRAA- Valsts reģionālās attīstības aģentūra) pieprasījumu servisa versiju, līdz ar to jārēķinās, ka Iestādei būs jāveic jauni sistēmas pielāgojumi atbilstoši jaunajai Savietotāja versijai”. Bez tam, VVD ir nepieciešams paplašināt informācijas apjomu, kuru varētu saņemt automātiski un bez maksas no UR datu bāzes. Lai nodrošinātu VVD nepieciešamās informācijas pieejamību, ir jāveic no UR datu bāzes nepieciešamo pakalpojumu (servisa) paplašināšana. Pašreiz VVD ir iespēja automātiski un bez maksas saņemt tikai “Publiski pieejamo dokumentu datus”. Lai nodrošinātu VVD ikdienas darbu, ir nepieciešams paplašināt no UR datu bāzes nepieciešamo pakalpojumu (servisu) pieejamību. VVD ikdienas darbā ir nepieciešams, lai no UR bāzes automātiski un bez maksas varētu saņemt “Maksātnespējas vai tiesiskās aizsardzības procesu informāciju” un “Pārbaude, vai fiziskajai personai ir tiesības pārstāvēt tiesību subjektu” pakalpojumu (servisu) datus.

Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/032 “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide”

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA IEVIEŠANAS GAITU (uz 28.12.2019)

Projekta “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” (turpmāk Projekts) ieviešana notiek saskaņā ar Projekta darbu izpildes plānu. Periodā no 28.06.2019. līdz 11.12.2019. Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveidē pakalpojuma sniedzējs SIA DATAKOM ieguldījis 158,55 cilvēkdienas. Tika pabeigta izstrāde, testēšana un sagatavotas izvietošanai uz VVD IS TULPE darba platformas sekojošas funkcijas/uzdevumi (izvietoti produkcijas vidē):

3 piegāde: 1. uzdevums: “E-pakalpojuma “A/B kategorijas atļaujas iesniegums” formas būtiska pilnveide”; 2. uzdevums: “Uzlabojumi VVD tīmekļa vietnē: A/B atļaujas”; 4. uzdevums: “Uzlabojumi VVD tīmekļa vietnē: datu vizualizācija kartēs”; 7. uzdevums: “Jauna e-pakalpojuma ieviešana “Atkritumu starpnieku reģistrācija””; 8. uzdevums: “E-pakalpojuma “Atkritumu apsaimniekošanas atļauja” iesnieguma formas būtiska pilnveide”; 9.uzdevums: “Atlases kritēriju / meklēšanas sistēmas uzlabošana (atkritumu jomā)”; 16. uzdevums: “Reģistra “Lēmumi par IVN piemērošanu” izveide VVD tīmekļa vietnē un e-pakalpojuma un "Iesniegums ietekmes uz vidi sākotnējam izvērtējumam" pilnveide”.

4 piegāde: 12. uzdevums: “CRM pilnveidošana: operatora (klienta) lieta”;

5 piegāde: 13. uzdevums: “Jauna DVS rīka ieviešana: darbinieka lieta”; un 15. uzdevums: “Reģistra izveide VVD tīmekļa vietnē: Zemes dzīļu izmantošanas licences”. Pēc piegāžu saņemšanas, VVD darbinieki ir uzsākuši funkciju testēšanu un kļūdu noteikšanu sekojošiem uzdevumiem: 5 piegāde: 10. uzdevums: “Kalkulators dabas resursu nodokļa (DRN) aprēķināšanai”.

6 piegādes 5. uzdevums: “Jauna e-pakalpojuma ieviešana “Dabas resursu lietošanas atļaujas””; 11. uzdevums: “Atvērto datu publicēšana”. No Projekta uzsākšanas sākuma līdz šim atskaites periodam kopā produkcijas vidē izvietoti 63% no uzdevumiem, akcepttestēšanā šobrīd ir 16% un izstrādē 21%.

foto

Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/032 “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide”

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA IEVIEŠANAS GAITU (uz 10.06.2020)

Projekta “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” (turpmāk Projekts) ieviešana notiek saskaņā ar Projekta darbu izpildes plānu. Periodā no 11.12.2019. līdz 10.06.2020. Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveidē pakalpojuma sniedzējs SIA DATAKOM ieguldījis 218.16 cilvēkdienas.

No Projekta uzsākšanas sākuma līdz šim atskaites periodam kopā produkcijas vidē izvietoti 74% no uzdevumiem, akcepttestēšanā 5% no uzdevumiem un izstrādē 21% no uzdevumiem.

Atskaites periodā produkcijas vidē izvietotas (pabeigta izstrāde, testēšana un sagatavotas izvietošanai uz VVD IS TULPE darba platformas) sekojošas funkcijas/uzdevumi:

5.uzdevums "Jauna e-pakalpojuma ieviešana “Dabas resursu lietošanas atļaujas”" Plašāka informācija par pakalpojumu pieejama vietnē: http://www.vvd.gov.lv/jaunumi/2020/05/jauns-e-pakalpojums-dabas-resursu-lietosanasatlaujas-sanemsana?id=1165

10.uzdevums "Kalkulators dabas resursu nodokļa (DRN) aprēķināšanai" Plašāka informācija par rīku pieejama vietnē: http://www.vvd.gov.lv/jaunumi/2020/06/jaunsriks-operatoriem-kalkulators-dabas-resursu-nodokla-aprekinasanai?id=1179

Akcepttestēšanā, pēc piegādes saņemšanas, VVD darbinieki ir uzsākuši funkciju testēšanu un kļūdu noteikšanu 11.uzdevumam "Atvērto datu publicēšana".

Izstrādes process turpinās pie sekojošām funkcijām/uzdevumiem:

19.uzdevums "Maksājumu sistēmas moduļa integrēšana e-pakalpojumos"

6.uzdevums "Jauna e-pakalpojuma ieviešana “DRN objektu apsaimniekošana”"

3. uzdevums "E-formas ieviešana"

18 uzdevums. "Sasaiste ar UR informācijas automatizētai saņemšanai"

Atskaites periodā 18.03.2020. – 20.03.2020. attālināti notika projekta uzraudzības padomes (PUP) sēde. Sēdē VVD projekta vadība informēja padomi par projekta ieviešanas gaitu un problēmām. Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) pārstāvis informēja padomi par E-formu risinājumu, kas ir daļa no ERAF projekta “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma” (PSPP) aktivitātēm.

Jautājuma precizēšanai 27.04.2020. ir saņemta VRAA atbildes vēstule Nr. 3-2/20/639 par “Eformu risinājuma īstenošana e-adresē”, kurā VRAA sniedz atbildi: “E-formu e-adresē risinājuma šobrīd līgumā noteiktais darbu realizācijas termiņš ir 31.08.2020. Plānots, ka minētais risinājums būs pieejams testa vidē sadarbības partneriem, tai skaitā, Valsts vides dienestam sākot ar 2020. gada septembri”.

25.05.2020 ar SIA Datakom ir noslēgta Vienošanās Nr.3 Par grozījumiem 2018.gada 30. jūlija Pakalpojuma līgumā Nr. VVD/CS/2018/55/ERAF, jo saistībā ar (Valsts reģionālās attīstības aģentūras vēstulē (27.04.2020. vēstule Nr. 3-2/20/639 Par “E-formu risinājuma īstenošana eadresē”) minēto nepieciešams pagarināt 3.uzdevuma “E-formas ieviešana” realizācijas termiņu līdz 2020. gada septembra beigām. Vienošanās Nr.3 paredz grozīt Pakalpojuma līguma 2.3. apakšpunktu pagarinot pakalpojuma izpildes termiņš ir līdz 2020.gada 30.oktobrim un aizstāt līdzšinējo Līgumā paredzēto Darbu izpildes plānu ar jauno Darbu izpildes plānu.

Kopumā projekta “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” ieviešana notiek saskaņā ar Projekta darbu izpildes plānu.

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA IEVIEŠANAS GAITU (uz 18.12.2020)

Projekta “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” (turpmāk Projekts) ieviešana notiek saskaņā ar Projekta darbu izpildes plānu.

Periodā no 16.06.2020. līdz 18.12.2020. Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveidē pakalpojuma sniedzējs SIA DATAKOM ieguldījis 174,8 cilvēkdienas.

Atskaites periodā produkcijas vidē izvietotas (pabeigta izstrāde, testēšana un sagatavotas izvietošanai uz VVD IS TULPE darba platformas) sekojošas funkcijas/uzdevumi:

11. uzdevums "Atvērto datu publicēšana".

Plašāka informācija par rīku pieejama: Valsts vides dienests uzsāk datu publicēšanu atvērto datu formātā 

19. uzdevums "Maksājumu sistēmas moduļa integrēšana e-pakalpojumos"

Plašāka informācija par rīku pieejama: Turpmāk visiem e-pakalpojumiem ir iespējama maksājumu veikšana tiešsaistē

18. Uzdevums "Sasaiste ar UR informācijas automatizētai saņemšanai"

6.uzdevums "Jauna e-pakalpojuma ieviešana “DRN objektu apsaimniekošana”"

3. uzdevums "E-formas ieviešana"

Pamatojoties uz Darba uzdevumu pie Vispārīgās vienošanās Nr. VRAA/2017/09/AK/CI110PKP, pasūtījumam Nr. VVD/2020/104 Valsts vides dienesta Eiropas Savienības fonda projekta Nr.2.2.1.1/17/I/022 “Valsts vides dienesta informācijas sistēmas “TULPE” pilnveide” informācijas sistēmas izstrādes un ieviešanas kvalitātes kontroles darbu ietvaros SIA „Corporate Consulting”, veicis drošības prasību un priekšlikumu definēšanu un šo prasību ieviešanas novērtējumu.

11.12.2020 ir parakstīts noslēguma pieņemšanas nodošanas akts, kas apliecina, ka SIA DATAKOM atbilstoši Līguma Nr. VVD/CS/2018/55/ERAF un “Darbu izpildes izstrādes plāna” nosacījumiem ir veicis visus Līgumā paredzētos darbus pilnā apjomā un tie ir piegādāti IS TULPE produkcijas vidē